Novosti > PROLJETNI UMOR

PROLJETNI UMOR

Proljetni umor i manjak energije često su simptomi koji se pojavljuju nakon zimskog perioda. Jedan od glavnih razloga proljetnog umora je promjena u ciklusu svjetlosti. Kako dani postaju duži, organizam se prilagođava promjeni u ritmu dnevnih aktivnosti, što može uzrokovati privremeni osjećaj umora i pospanosti. Sezonske alergije kao i posljedica nedostatka vitamina i minerala u organizmu mogu rezultirati smanjenjem energije i osjećajem umora. Za prevladavanje proljetnog umora i povrat energije, važno je održavati uravnoteženu prehranu bogatu svježim voćem, povrćem, cjelovitim žitaricama i proteinima. Također je važno voditi brigu o hidrataciji i redovito vježbati kako bi se potaknulo cirkulaciju i oslobodile endorfine, prirodne molekule u tijelu koje povećavaju osjećaj sreće i energije.
 
Određeni dodaci prehrani, poput vitamina B kompleksa , koenzima Q10, željeza ili ribljeg ulja, mogu se koristiti za povećanje razine energije i ublažavanje proljetnog umora.  
 
Važno je osigurati adekvatan unos vitamina B kompleksa putem uravnotežene prehrane koja uključuje raznoliku hranu poput mesa, ribe, jaja, mliječnih proizvoda, orašastih plodova, voća i povrća. Uzimanje dodataka vitamina B kompleksa može biti korisno osobama koje imaju nedostatak ovih vitamina ili su izložene čimbenicima koji povećavaju potrebu za njima, poput stresa, trudnoće ili intenzivne tjelesne aktivnosti.
 
Koenzim Q10 (CoQ10) je prirodno prisutan spoj u tijelu koji ima važnu ulogu u proizvodnji energije u stanicama. Iako se obično povezuje s potporom zdravlju srca i antioksidativnim svojstvima ima ulogu u smanjenju umora i povećanju razine energije
 
Magnezij malat oblik je magnezija spojen s jabučnom kiselinom. Može biti koristan za podršku energetskom metabolizmu, jer jabučna kiselina može pomoći u proizvodnji energije u tijelu. Ovaj oblik magnezija često se koristi za smanjenje umora i poboljšanje sportske izvedbe.
 
Vitamin D: Nedostatak vitamina D često se povezuje s umorom i smanjenom razinom energije, pogotovo tijekom zimskih mjeseci kada je izloženost suncu smanjena. Dodatak vitamina D može pomoći u povećanju razine energije i poboljšanju raspoloženja.
 
Pomoć pri liječenju proljetnog umora možemo pronaći i u biljnim dodacima poput ginsenga, rhodiole ili ashwagandhe. To su poznati adaptogeni koji mogu pomoći tijelu da se bolje nosi sa stresom i povećati razinu energije
 
Rhodiola rosea je biljka koja se tradicionalno koristi u ayurvedskoj i kineskoj medicini radi poboljšanja izdržljivosti, otpornosti na stres i povećanja energije. Jedan od glavnih načina na koji Rhodiola rosea može pomoći u smanjenju umora je regulacija razine stresa – smanjenjem razine kortizola, poznatog kao “hormon stresa”. Također se smatra da Rhodiola povećava razinu serotonina i dopamina, neurotransmitera povezanih s poboljšanim raspoloženjem i energijom. 
 
 
Ako se osjećaj umora i manjka energije nastavi ili pogorša, važno je konzultirati se s ljekarnikom kako bi se isključili mogući medicinski uzroci i razmotrile opcije liječenja ili dodatnih preporuka za poboljšanje energije i općeg zdravlja.